Oj, jag hoppas någon annan kan ge svar på dina frågor, själv vill jag bara säga att vad gäller sjukförsäkring, så ska du fråga vilka ”benfits” anställningen kommer med. De flesta företag som anställer utbildad arbetskraft brukar erbjuda någon form av sjukförsäkring, där de bekostar en del av den, och den anställde själv bekostar en del. Ibland kan det vara ett par månaders karenstid innan man kan få ta del av den, allt beror på företaget. Vet inte om de generellt har skilda regler för visum-anställda, men fråga. Kontakta också ditt Svenska försäkringsbolag och fråga dem hur länge du kan förlänga reseskyddet i din hemförsäkring som täcker sjukhuskostnader. Jag kunde förlänga min försäkring upp till ett år, för en ganska billig peng.
Semester är generellt två veckor, men allt beror på vad det specifika företaget erbjuder. Och det kan också vara en förhandlingsfråga. Oskrivna regler? Kanske att officiella ”fikapauser” inte existerar i många miljöer, men man tar det ofta ändå, bara inte tillsammans med alla i ett fikarum

.